RESERVEER STARTTIJD

PGA-professionals Dio da Cruz en Duane Peeters

Duane Peeters

Duane Peeters is beschikbaar voor golflessen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Duane is een zeer enthousiaste golfpro met veel ervaring. Lessen kunt u inboeken via bijgaande link: https://duanepeeters1.proagenda.com/#agenda

Contactgegevens:

Duane Peeters Golf, Olststraat 37, 5045 TV Tilburg

T: +31 (6) 15 966 119.      Mail: duanepeetersgolf@gmail.com

Dio da CruzDio da Cruz

Dio da Cruz, onze golfpro, is een bekend gezicht op de Strijensche Golfclub.

Even voorstellen:

Dio is geboren op de Kaap Verdische eilanden. Daar maakte hij voor het eerst kennis met golf. Als elfjarige jongen was hij de caddie van de beste golfspelers van Kaap Verdie.

Dio: “ Ik gaf hem ongevraagd steeds de goede stok. Ik had er gevoel voor, niemand had mij golfen geleerd. Ik zag het gewoon.” Begin jaren zeventig ben ik met drie stokken: een ijzer drie, een negen en een putter gaan spelen op Kleiburg. Bescheiden vertelt Dio over zijn prestatie met het bescheiden materiaal. Dio had nog nooit van een handicap gehoord. In Kaap Verdie werd vooral om geld gespeeld.

De verdienste, dat was de handicap. Dio speelde ooit in de ranking tegen de top 20 van Nederland aan.

Over zijn manier van golfles vertelt Dio: “Ik leer de mensen eigenlijk niets. Ik leer de mensen die komen lessen hun fouten af”. Over zijn eigen ervaringen: “Op Kleiburg heb ik geoefend in het slaan over water. Tassen, vol met ballen. Van de ene kant naar de andere kant van de vijver. En weer terug. Je moet het gevaar van de hindernis niet meer zien op den duur. Als de hindernis tussen de oren zit, ligt je bal er al in. Ik heb in mijn leven meer geoefend dan wedstrijden gespeeld. Ik doe nu nog maar twee golfwedstrijden in het jaar. Ik houd mijzelf wel scherp. Golf blijft een uitdaging.”

Dio hoopt nog jaren actief te zijn bij De Strijensche Golfclub. Hij noemt het een echte ‘familieclub’. Hij vindt het jammer dat veel mensen na het behalen van hun handicap 54 niet meer lessen. ‘Die mensen doen hun eigen spel te kort. Veel van hen blijven hangen op handicap 36. Wie regelmatig lest en speelt en golf serieus neemt moet kunnen uitkomen op een handicap 24. Die handicap is ideaal om leuk te kunnen spelen op andere, grote banen.

Dat Dio een clubmens is blijkt wel uit het feit dat hij jaarlijks de DIO bokaal sponsort, regelmatig groepslessen geeft voor het korte spel en ook zeer betrokken is bij onze jeugdopleiding.

Lessen kunt u bij Dio boeken door in te schrijven in het lesboek in de hal van het clubhuis, telefonisch contact:

Telefoon mobiel: 06-10216118 of 0181-63871

De Strijensche Golfclub